Elismerések
Isóczky Marianna 1988-ban a Ho Si Mihn Tanárképző Főiskolán ének-zene és magyar nyelv és irodalom szakos általános iskolai tanár, majd 2014-ben az Eszterházy Károly Főiskolán kommunikációtanár diplomát szerzett. A nemzetközi hírű Budapesti Kórus, majd a Kőbánya kulturális életét meghatározó Pataky Nőikar tagjaként fejlesztette zenei képességeit, aktív résztvevőként vett részt a hazai és nemzetközi kórusversenyeken, fesztiválokon. Az egri alapítású Kommunikációs Nevelésért Egyesület tagjaként a Tudatosság konferenciák aktív részvevője, 2015-ben előadója volt, „A zene mint a kommunikációs készségfejlesztés eszköze” című tanulmányt publikált. Fontosnak tartja, hogy az általános iskolában – a minőségi oktatás során – magas szintű művészeti nevelés, értő közönséggé nevelés is folyjon, mely formálja a gyermekek gondolkodását, kihat a jövőjükre. 2019 óta a Kőbányai Szervátiusz Jenő Általános Iskola pedagógusa. Ezt megelőzően az ének-zene tagozatos tanulók zenei nevelése, a NYIK program meggyökereztetése, a zenei tagozatok és kórusok vezetése fémjelezte magas színvonalú szakmai munkáját. Az általa vezetett gyermekkórusok rendszeresen léptek fel koncerteken, eredményesen szerepeltek minősítő hangversenyeken. Kimagasló tehetséggondozó tevékenységének köszönhetően tanítványai több alkalommal érnek el ragyogó eredményeket a vers- és prózamondó, Simonyi Zsigmond Kárpát-medencei helyesírási valamint népdal versenyeken. Tudatos módszertani felkészültséggel támogatja a felzárkóztatást, kiemelt figyelmet igénylő, a nem magyar anyanyelvű tanulókat. A Szervátiusz Jenő Általános Iskola és a Magyar Állami Operaház együttműködésében megvalósuló OperaIskola program munkaközösség-vezetője, a program bemutatásáról szóló írása a LaPOK szakmai kiadványában jelent meg.
Kiemelkedően magas szintű, elkötelezett, gyermekközpontú pedagógiai munkája és sokoldalú, igényes, átlag feletti munkabírással rendelkezik. Népzenei találkozókat szervezett melyeken tizenhat iskola közel kétszáz diákja énekelhetett, táncolhatott együtt, ápolva a kulturális örökségünket. Intézményünkben szervezi, vezeti a közös éneklésre, muzsikálásra épülő Zene világnapját, Költészet napját, Tavaszváró napot, bevonva az iskola összes tanulóját, pedagógusát, közelebb hozva egymáshoz az embereket és a kultúrákat. Intézményi ünnepségek, rendezvények szervezője, forgatókönyvírója, megvalósítója. Osztályfőnöki tevékenysége következetes, lelkiismeretes, osztályaival szoros, jó kapcsolatot ápol, tanítványai felnéznek rá, szeretik és tisztelik. Kollégái számíthatnak szaktudására, melyet nem csupán tanítványaival, hanem az iskola minden érintett szereplőjével megoszt. A Kodály-módszer gyakorlati alkalmazásáról az ERASMUS+ projekt keretében bemutató foglalkozást tartott spanyol, török, portugál pedagógusok számára. Kialakította az OperaIskola program tananyagszerkezetét, az Operaház repertoárjával összhangban a programban szereplő operák feldolgozásához készített segédanyagok kidolgozásának koordinálója, tevékeny résztvevője. Szervezi, koordinálja és részt vesz az Opera-, Balett Nagykövetei operafeldolgozást segítő programokon, az iskola minden tanulójának szervezett operaházi látogatásokon, az opera- vagy a balettelőadások létrehozásához kapcsolódó szakmák megismerését támogató pályaorientációs foglalkozásokon, az osztályok projektzáró rendezvényén. A továbbképzések tapasztalatait, a látott-hallott-tanult új ismereteket sikeresen beépítette a mindennapi munkájába, tapasztalatait pedig átadja munkatársainak. A szülők bevonja projektekbe, programokba, utazásokba, mellyel a tartalmasabb, jobban működő iskola fenntartását szolgálja.
A Szervátiusz Jenő Általános Iskola kimagasló szakmai, pedagógiai munkájáért járó elismerésében részesült a 2022/23. tanévben:
Skornyákné Lonkai Szilvia
Aranyjelvényes tanulók (2022/23. tanév):
Bánóczi Levente (8.a)
Hangyási Dominika (8.b)
Horenka Szonja (8.a)
Kálmán Jázmin (8.b)
Tihanyi Kristóf Gábor (8.a)
Év tanulója:
Bánóczi Levente (8.a)
Sztropnik Noémi (8.b)
Vidra Éva 1985-ban a Budapesti Tanítóképző Főiskolán tanítói, majd 1995-ben Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem Általános Társadalomtudományi Karán egyetemi angol szakos nyelvtanár diplomát szerzett. 1983. augusztus 1-én kezdte pályáját a Kispesti Kossuth téri Általános Iskolában, kezdetben napközis feladatokat látott el tanítójelöltként, a főiskola elvégzése után 1991-ig dolgozott osztálytanítóként. 1987-ben nyelvgyakorlás céljából a nyarat Angliában töltötte, ezután angol szakköröket is vezetett iskolájában, ezek meghatározó jelentőségűek voltak pályaszocializációjában. 1991-ben sikeres középfokú angol nyelvvizsgát tett, ezután egy éven át Kanadában tökéletesítette nyelvtudását nyelviskolában, 1992-től angol nyelvtanárként tanít. 2002 óta a Kőbányai Szervátiusz Jenő Általános Iskola pedagógusa, az intézmény emelt szintű angol nyelvoktatás profiljának megvalósításában, kiteljesítésében, eredményessé tételében szakmai tudásával, elhivatottságával kiemelkedő szerepet vállalt. 40 év töretlen lendület jellemzi pályáját, szívügye az angol nyelv, az ország kultúrájának megszerettetése a tantárgy minőségi oktatása. A folyamatos megújulását, a kihívásokra való nyitottságát példázza, szakmódszertani képzések mellett a modern tanítási gyakorlatot előtérbe helyező pedagógiai kultúra elterjedésével, a technológiai eszközök hatékony oktatási integrációjával összefüggő tudását is megújítja. A továbbképzések tapasztalatait, a látott-hallott-tanult új ismereteket sikeresen beépítette a mindennapi munkájába, tapasztalatait pedig átadja munkatársainak. 2005-ben TELC tanfolyamvezetői és vizsgáztatói tanfolyamot és egy Oxford University Press által szervezett gyakorlati módszertani továbbképzést végzett. A Kőbányai Önkormányzat Wolverhampton testvérvárosi kapcsolatának és köszönhetően 2007-ben és Teaching Knowledge Test nemzetközileg elfogadott képzésen vett részt, tett sikere vizsgát. 2008-ban Comenius pályázattal Írországban, 2011-ben Wolverhampton városában tökéletesítette módszertani tudását. A tanulási nehézségekkel küzdő és magatartászavaros tanulók segítését is kiemelt feladatként tekintette, ezért 2013-ban Comenius pályázat segítségével Canterbury városában végzett ebben a témakörben kurzust. Meggyőződése, hogy az új tanítási módszerekkel, heterogén csoportokban oldható meg az eltérő képességű, különböző szociális vagy kulturális hátterű diákok differenciált oktatása. Az idegennyelv-oktatás fejlesztése, a nyelvtanulás iránti motiváció erősítése, az európai kultúra és tudásanyag megismerése céljából rendszeresen szervez az iskola diákjainak angliai tanulmányutakat. Nyelviskolában a felnőttképzés területén is szakmai sikereket ért el. Tanítványai minden évben nemzetközi junior nyelvvizsgát, a legtehetségesebb diákjai komplex Euroexam nyelvvizsgát tesznek. Az intézmény idegennyelv-oktatásának hatékonyságát és méltányosságát igazolják angol nyelvi célmérések, kerületi angolnyelvű versenyek, pályakövetési eredményei is. Az intézmény egészségnevelési környezettudatos életmód programjához kapcsolódva kerékpáros vándortábor-vezető pedagógusként tanulóink számára a nyári szünetben rendszeresen kerékpáros vándortábort szervezett.
Winkler Margit 1990-ban a Budapesti Tanítóképző Főiskolán tanítói, majd 1993-ben az Eötvös Loránd Tudományegyetemen főiskolai, 2001-ben pedig magyar nyelv és irodalom szakos középiskolai tanár diplomát szerzett. 1996 óta a Kőbányai Szervátiusz Jenő Általános Iskola pedagógusa, széles körű elméleti tudással képességekkel, attitűdökkel rendelkezik A pedagógusközösség tekintélyes tagja, pedagógiai tudásával, az intézmény hagyományainak, értékeinek, kultúrájának ápolásával zsinórmértéket, útmutatást ad a kollégái, tanítványai számára. Professzionális pedagógiai tudással rendelkező pedagógus, hitvallásban a humánum, az értékközvetítő és képességfejlesztő pedagógia, praxisában a magyar nyelv- és irodalom tantárgy minőségi oktatása szintetizálódik. Kiemelkedő tehetséggondozó munkája bizonyítékaként tanítványai rendszeresen kiemelkedő eredménnyel vesznek részt a Simonyi Zsigmond Kárpát-medencei helyesírási-, a „Szép Magyar Beszéd”-, „Regösök húrján”, a kerületi-, fővárosi és országos vers- és prózamondó-, a „Ballagó idő” könyvismereti és szövegértési versenyeken. Kerületi elismerésben részesült 2010-ben kiváló tehetséggondozó munkáért; 2011-ben tehetséges diákok támogatásáért. Tudatos módszertani felkészültséggel, empátiával, érzékenységgel támogatja a felzárkóztatást, kiemelt figyelmet igénylő, a nem magyar anyanyelvű tanulókat. A folyamatos megújulását, a kihívásokra való nyitottságát példázza, szakmódszertani képzések mellett a modern tanítási gyakorlatot előtérbe helyező pedagógiai kultúra elterjedésével, a technológiai eszközök hatékony oktatási integrációjával összefüggő tudását is megújítja.
Tanítványaival való kapcsolata bizalmon, kölcsönös tiszteleten alapul, a szülők közösségének nagy megbecsülésével. 1998-tól a humán-, később felsőben tanító kollégákból álló pedagógiai munkaközösség vezetőjeként kiemelkedő szerepet vállal az intézmény szakmai munkájának irányításában, a feladatok tervezésében és megvalósításában, szervezetfejlesztési tevékenységben.. Elsődleges szerepet vállalt a magyar mint idegen nyelv oktatása intézményi programjának kidolgozásában, megvalósításában. Részt vesz a helyi tantervek adaptálásában, pályázatok írásában, egyéb intézményi szakmai dokumentumokat szerkeszt. A kerület óvodásainak évtizedek óta rendezett „Szív-vers” rajz- és versmondó- és a „Balladamondó verseny” egyik megálmodója, szervezője, megvalósítója. Az iskolai diákélet fontos segítője, szervezője, a tanítás mellett tevékenyen részt vesz a szabadidős programok szervezésében, lebonyolításában is. Kerületi- és intézményi ünnepségek, rendezvények szervezője, forgatókönyvírója, megvalósítója kollégái számíthatnak szaktudására, melyet nem csupán tanítványaival, hanem az iskola minden érintett szereplőjével megoszt. Évtizedek óta kimagasló osztályfőnöki munkát végez, osztályaival szoros, jó kapcsolatot ápol, tanítványai felnéznek rá, szeretik és tisztelik.
Budapest Főváros X. kerület Kőbányai Önkormányzat kiváló pályakezdő munkatárs kitüntetést adományozott Horváth Ádám kollégánk részére.
Horváth Ádám Tatán, 1993. október 12-én született. Az Eötvös Loránd Tudományegyetemen szerzett okleveles történelem és okleveles földrajz szakos tanári diplomát. Tanulmányai befejezése után közvetlenül 2018. február 16 - án gyakornokként helyezkedett el a Kőbányai Szervátiusz Jenő Általános Iskolában. 2018.02.16 –án kiváló minősítéssel gyakornoki vizsgát tett. 2019-ben az1956: A magyar forradalom a legújabb történeti kutatások tükrében, majd az ELTE szervezésében A gondolkodási képességek fejlesztése a korai iskolai lemorzsolódás megelőzése érdekében, 2020-ban a Kreatív természettudományi tehetséggondozás: szempontok önálló tanulással akkreditált továbbképzést végezte el. 2022-ben az iskolavezetés támogatásával kezdi el a Közoktatási vezető és pedagógus-szakvizsga szakirányú továbbképzést.
Horváth Ádám az Eötvös Loránd Tudományegyetemen végezett történelem - földrajz szakos tanárként. A végzés után közvetlenül 2018. február 16 - án gyakornokként helyezkedett el a Kőbányai Szervátiusz Jenő Általános Iskolába. Barátságos személyiségének, közvetlenségének, segítőkészségének és kiváló kommunikációjának köszönhetően nagyon gyorsan beilleszkedett, s tantestületünk teljes jogú tagjává vált.
Szakmailag jól felkészült, törekszik szaktudományos ismeretei folyamatos bővítésére formális és informális módokon is. Tanóráin változatos és korszerű módszereket, munkaformákat használ. Kiemelkedő területei a kooperatív technikák és az IKT eszközök használata. Szemléletes óráival, előadásmódjával motiválja diákjait, lényeges és érdekes tanulási célokat állít eléjük, szeretik tanított tantárgyait. Figyelmet fordít a nyelvi hátrányokkal vagy tanulási nehézséggel küzdő tanulók felzárkóztatására, differenciálására. Rendszeresen készít fel diákokat szakirányú középiskolai felvételire és tehetséggondozó foglalkozást is tart érdeklődő tanulóknak.
Megbízható, a rutinszerű és a kreativitást igénylő feladatokat is lelkesen, hozzáértéssel végzi. Számos program összeállítása, lebonyolítása fűződik a nevéhez közreműködőként vagy fő szervezőként. Közölük is kiemelkedő a X. kerületi komplex természettudományos verseny online lebonyolítása, illetve nemzeti ünnepekhez, környezetvédelemhez kapcsolódó projektnapok, témahetek szervezése. 2019-től DÖK-segítő pedagógus, rátermettségét, szervezőkészségét számos alkalommal bizonyította ezen a területen is.
Következetes, de igazságos magatartásával, már gyakornokként kivívta tanítványai tiszteletét, szeretetét, bizalmát. A tanulók számára személye modellt is jelent, a tanulók személyiségét pozitívan befolyásolja, egyénisége, közvetlen, barátságos stílusa miatt is példaképként szolgál. 2020. szeptember 01- je óta osztályfőnöki feladatokat is ellát. Befogadó, nyitott és toleráns magatartása, de legfőképpen diákjai iránti szeretete nagyban hozzájárul a gyerekek személyiség- és közösformálásához intézményünk multikulturális közegében.
A szakmai közösségek és a tantestület tagjaként törekszik az együttműködésre. Szívesen osztja meg szakmai ismereteit, a tudásátadás elkötelezettje. Aktív feltöltője a kerületi szakmai közösség drive felületének, ahol segédanyagokat osztanak meg a kollégák a természettudományos tantárgyakból. Informatikai ismeretei nagyon nagy segítséget jelentettek az online oktatás időszakában és azt követően is, bármikor számíthattak munkatársai rá. Innovatív ötleteivel támogatja a közös munkát, de képes a kompromisszumokra is, problémamegoldó képessége jó.
Horváth Ádám imádja a munkáját, nagyon szereti a gyerekeket és törekszik, hogy a nehézségek ellenére megfeleljen a pedagógus pálya elvárásainak, mindezt hittel és lelkesedéssel.
A Budapest Főváros X. kerület Kőbányai Önkormányzat által fenntartott napközis táborban az folyamatosan részt vesz nevelőként, a 2020/21-es tanév végén már táborvezetői feladatokkal bízták meg lelkiismeretes, megbízható munkája eredményeként.
A Szervátiusz Jenő Általános Iskola kimagasló szakmai, pedagógiai munkájáért járó elismerésében részesült a 2021/22. tanévben:
Zollainé Dénes Erika Löveiné Ercsei Ibolya
Aranyjelvényes tanulók:
Boda Zsolt (8.a)
Balatoni Anna (8.b)
Lakatos Szabolcs
Gerzsényi Endre (8.b)
Az év tanulója címet pedig Gerzsényi Endre (8.b) érdemelte ki
Kiemelkedő munkát végző pedagógusok Pedagógus Napi elismerése 2021/2022. tanév
Győrffy László Attiláné pedagógusi pályáján hosszú távon végzett, kiemelkedő szakmai munkássága elismeréseként vehette át az Emberi Erőforrások Miniszterének Elismerő Oklevelét
Győrffy László Attiláné 1983-ban a Budapesti Tanítóképző Főiskolán szerzett tanítói diplomát, első munkahelye a Cserkesz utcai Általános Iskola volt,1992 óta a Kőbányai Szervátiusz Jenő Általános Iskola tanítója, a nevelőtestület meghatározó, hivatásában mélyen elkötelezett, kimagaslóan következetes pedagógusa. Kimeríthetetlen erővel, meghátrálás nélkül végzi a nemzedékeken átívelő munkáját. Megbízható igényességgel tanít, ismereteinek naprakész frissességéről folyamatos önképzéssel, szervezett továbbképzéseken való részvétellel gondoskodik. Munkájának alapvető jellemzői a hivatástudat, a gyermek- és szakmaszeretet, a következetesség, igényesség, pontosság, a közösségért érzett felelősség. Oktató-nevelő munkájának egészét a gyerekek és az iskola érdekeinek figyelembe vételével szervezi, követendő mintát mutat munkatársainak szakmai felkészültségével, önmagával és diákjaival szembeni igényességével. Szakmai tekintélyével harmonikus kapcsolatot teremt a családokkal is. Különös gondot fordít a tehetséges diákok fejlesztésére, tanítványai eredményesen szerepelnek a tantárgyi versenyeken. Tudatos módszertani felkészültséggel, empátiával, érzékenységgel támogatja a felzárkóztatást, kiemelt figyelmet igénylő tanulókat.
Kiemelkedő a közösségteremtő munkája. Az iskolai diákélet fontos segítője, szervezője, a tanítás mellett tevékenyen részt vesz a szabadidős programok szervezésében, lebonyolításában is. Ünnepségek, rendezvények szervezésekor is mindenki számíthat szaktudására, melyet nem csupán tanítványaival, hanem az iskola minden érintett szereplőjével – kollégák, szülők – megosztja, az együttműködés kultúráját erősíti az óvodák és iskolák világában is. A pedagógus közösség tekintélyes tagja, tapasztalatával, értékes észrevételeivel útmutatást ad a kollégái számára. A továbbképzések tapasztalatait, a látott-hallott-tanult új ismereteket sikeresen beépítette a mindennapi munkájába, tapasztalatait pedig átadta munkatársainak. Személyiségével, határozottságot sugárzó egyéniségével, megbízhatóságával, a nyugodt, kiegyensúlyozott légkör megteremtését biztosította. A szülőkkel való jó kapcsolata segíti, hogy a gyermeket jobban megismerje, ki tudja választani azt a stratégiát, amelynek segítségével a szülőket rá tudja hangolni a gyermek érdekében az optimális együttműködésre.
Kopócsi Tibor Ottóné és Duchaj Sándorné számára kiemelkedő munkájuk elismeréseként Pedagógus Szolgálati Emlékérmet adományozott az Emberi Erőforrások Minisztere.
Kopócsi Tibor Ottóné általános iskolai tanító és háztartásökonómia-életvitel szakos technika tanár, osztályfőnök. 45 éves pedagógus pályafutásából 15 éven át a Kőbányai Szervátiusz Jenő Általános Iskola tantestületének elkötelezett, megbízható tagja volt. Hiteles pedagógus, akinek munkáját a hivatástudat, a gyermek- és szakmaszeretet, a következetesség, az igényesség, a közösségért érzett felelősség jellemzi. Különös gondot fordít a közösségformálásra, tudatos alapossággal és kiegyensúlyozottsággal támogatja az egyéni adottságok miatt speciális tanulási útvonalon haladó tanulókat. Módszertanilag kiteljesedett kolléga, aki megbízható igényességgel tanít. Ismereteinek önképzéssel, szervezett továbbképzéseken való részvétellel támogatott folyamatos frissítése nagyban hozzájárul eredményes, a kor kihívásainak is megfelelő munkájához. Személyiségével, határozott, de nyugodt egyéniségével, megbízhatóságával biztosította a kiegyensúlyozott légkör megteremtését. Oktató-nevelő munkájának egészét a gyerekek és az iskola érdekeinek figyelembe vételével szervezi, pedagógiai tevékenységével, kiváló munkájával jelentősen hozzájárult az iskola jó hírnevéhez.
Duchaj Sándorné 1980.07.04-én a Budapesti Tanítóképző Főiskolán szerezte általános iskolai tanítói diplomáját, 40 éves pedagógus pályafutásából 9 évet Csepelen tanított, majd több. mint 30 éven át mindvégig a Kőbányai Szervátiusz Jenő ÁltalánosIskola tantestületének elkötelezett, megbízható tagja. Tanítói munkáját 1980 óta példátlan erővel, kitartással, szorgalommal, pontossággal végzi. Megnyugtató, derűs személyisége, munkabírása, minden apró részletre kiterjedő érzékenysége, szakmai tudása, gyermekszeretete példamutató, következetesen, óriási szeretettel nevelte és oktatta a gyermekeket. A munkában eltöltött évtizedei alatt gyermekek százait kísérte az írás-olvasás megtanításától a felső tagozat megkezdéséig. Arra törekedett, hogy ne csak a tanulást szerettesse meg a gyerekekkel, hanem mindenben a jót, a pozitívumot, az értéket keressék, nyitottak és együttműködők legyenek. Legfontosabb célja a megértésre, elfogadásra, szeretetre nevelés volt. Különös gondot fordított a személyiség- és közösségformálásra, gyermekközpontú, emberséges, türelmes pedagógiai szemlélete, tudása révén a diákok, szülők, kollégák megbecsülését kiérdemelte. Fáradhatatlanul dolgozik az iskoláért, megtiszteltetés, hogy magunk között tudhatjuk.
Kovács Adél Éva a Debreceni Tanítóképző Főiskolán 1987-ben tanítói diplomát, majd a Miskolci Egyetem Bölcsészettudományi Karán 2000-ben angol szakos nyelvtanári végzettséget szerzett, 2021-ben pedig az ELTE PPK-án mentortanári szakvizsgát tett.
Kovács Adél 2008 óta a Kőbányai Szervátiusz Jenő Általános Iskola angoltanára, munkaközösség-vezető, a nevelőtestület meghatározó, kimagaslóan innovatív pedagógusa. 35 év töretlen lendület jellemzi pályáját, szívügye az angol tantárgy minőségi oktatása. Rendkívül impulzív egyéniség, aki teljes személyiségével nevel, munkássága a pedagógiai tevékenység minden területén kiemelkedő. A folyamatos megújulását, a kihívásokra való nyitottságát példázza, szakmódszertani képzések mellett a modern tanítási gyakorlatot előtérbe helyező pedagógiai kultúra elterjedésével, a technológiai eszközök hatékony oktatási integrációjával összefüggő tudását is megújítja. Tanítványai minden évben nemzetközi junior nyelvvizsgát, a legtehetségesebb diákjai komplex Euroexam nyelvvizsgát tesznek. Tevékenyen közreműködő pedagógusként részt vesz nemzetközi webináriumokon, konferenciákon, szakmai találkozókon. 2019-ben, a tanárok szakmai fejlődésének támogatása Erasmus+ pályázatával 25 240 € értékű támogatást nyert, megvalósításának, koordinátora.
Az intézmény idegennyelv-oktatásának hatékonyságát és méltányosságát igazolják angol nyelvi célmérések, kerületi angolnyelvű versenyek, pályakövetési eredményei is. A tanárjelölt és pályakezdő pedagógusok eredményes támogatása meghatározó életpályáján, mentortanári szakvizsgát szerzett, hogy tevékenységét tudatos, szakmódszertani felkészültséggel végezhesse.. Iskolánkban 2018-tól számos nemzetközi partnerrel együttműködő, több tantárgyon átívelő eTwinning projekteket indított, jó gyakorlatait a digitális pedagógia eszközeinek használatával intézményi, országos és nemzetközi szinten is megosztja. Munkájához készített digitális tartalmakat és oktatási segédanyagokat saját és külföldi munkatársaival is megosztja. Számos projekt, ünnepség, rendezvény menedzsereként, résztvevőjeként tevékenysége túlmutat az iskola falain, közösségi kohéziót teremt, ahol a tanulás, innováció valóban a sokféle, sokszínű közösségi színtéren zajlik, elősegítve a folyamatok sikerességét és fennmaradását is.
Kelet-Pesti Tankerületi Központ kiemelkedő munkát végző pedagógusai
2020/2021. tanév
Hollósné Tóth Éva angol nyelv és irodalom szakos tanár
Üzemgazdászként végzett 1990-ben, ebben a munkakörben teljesedett ki, míg a 21. század gazdasági, társadalmi változásai új helyzet elé nem állították. Az angol nyelv kiváló ismeretének, a tanítás iránti elhívásnak, kitartásának, példaértékű motiváltságának köszönhetően 50 évesen vette kézbe, kitűnő eredményű angol szakos tanári diplomáját. 15 éves pedagógus pályája során a Kőbányai Szervátiusz Jenő Általános Iskola elkötelezett pedagógusa, a tantestület megbízható tagja. Munkáját hivatástudat, a gyermek- és szakmaszeretet, következetesség, igényesség, pontosság, a közösségért érzett felelősség jellemzi. Kimeríthetetlen erővel, meghátrálás nélkül végzi munkáját. Szakmai tudásával kivívta a tiszteletet tanítványai és munkatársai körében is. A tanítás mellett tevékenyen részt vesz a szabadidős programok szervezésében, lebonyolításában is. Tapasztalatával, értékes észrevételeivel útmutatást ad a kollégái számára, emberi életútja, tartása, értékközvetítő példa mindannyiunk számára. Diákjai közül többen angol emelt óraszámú-, vagy kéttannyelvű osztályokban tanulnak tovább a középiskolákban. Különös gondot fordít a felzárkóztatásra és tehetséggondozásra. Tanítványai eredményesen szerepelnek a kerületi versenyeken, sikeres tesznek a nyolcadikosok ifjúsági nyelvvizsgát.
Kopócsi Tibor Ottóné általános iskolai tanító és háztartásökonómia-életvitel szakos technika tanár, osztályfőnök. 45 éves pedagógus pályafutásából 15 éven át a Kőbányai Szervátiusz Jenő Általános Iskola tantestületének elkötelezett, megbízható tagja volt. Hiteles pedagógus, akinek munkáját a hivatástudat, a gyermek- és szakmaszeretet, a következetesség, az igényesség, a közösségért érzett felelősség jellemzi. Különös gondot fordít a közösségformálásra, tudatos alapossággal és kiegyensúlyozottsággal támogatja az egyéni adottságok miatt speciális tanulási útvonalon haladó tanulókat. Módszertanilag kiteljesedett kolléga, aki megbízható igényességgel tanít. Ismereteinek önképzéssel, szervezett továbbképzéseken való részvétellel támogatott folyamatos frissítése nagyban hozzájárul eredményes, a kor kihívásainak is megfelelő munkájához. Személyiségével, határozott, de nyugodt egyéniségével, megbízhatóságával biztosította a kiegyensúlyozott légkör megteremtését. Oktató-nevelő munkájának egészét a gyerekek és az iskola érdekeinek figyelembe vételével szervezi, pedagógiai tevékenységével, kiváló munkájával jelentősen hozzájárult az iskola jó hírnevéhez.
A Szervátiusz Jenő Általános Iskola kimagasló szakmai, pedagógiai munkájáért járó elismerésben a 2020/21. tanévben:
Balázsné Kerti Csilla
Winkler Margit
Kőrössy Csilla
(a Kőbányai Komplex Óvoda, Általános Iskola,Készségfejlesztő Speciális Szakiskola utazó gyógypedagógusa)
Aranyjelvényes tanuló:
Bánóczy Eszter
Demeter Antal Zsombor
Hevele Beatrix
Mánoki Liliána
Németh Lili
Regős Zoé
Tóth Artúr
Az év tanulója:
Bánóczy Eszter
„Kelet-Pest kiváló pedagógusa – 2019”
Kiss Éva
Kiss Éva 1996-ban,a szegedi Juhász Gyula Tanárképző Főiskola biológia-testnevelés tanári szakán szerzett diplomát, azóta testnevelő tanárként a Kőbányai Szervátiusz Jenő Általános Iskola pedagógusa, a tantestület tapasztalt, meghatározó, módszertanilag kiteljesedett, elkötelezett egyénisége. Megbízható igényességgel tanít, ismereteinek naprakész frissességéről folyamatos önképzéssel, szervezett továbbképzéseken való részvétellel gondoskodik. Munkájának alapvető jellemzői a hivatástudat, a gyermek- és szakmaszeretet, a következetesség, igényesség, pontosság, a közösségért érzett felelősség és a tehetséges tanulókkal való foglalkozásban a kimagasló eredményesség. A folyamatos megújulását, a kihívásokra való nyitottságát, szakmai elkötelezettségét példázza, hogy Iskolai Síoktatói, majd a Semmelweis Egyetem Testnevelési és Sporttudományi Karán gyógytestnevelői végzettséget is szerzett. Osztályfőnöki tevékenysége mellett, tudását az iskolában évtizedekig működő, a mindennapos, minőségi testnevelés megvalósítását, a télen szabadban űzhető sportok megismerését megvalósító síoktatás innovációjában is kamatoztatta, valamint új szemlélettel közelítette és biztosította a gyermekek különleges igényének megfelelő ellátását. Ausztriába sítáborokat, Magyarországon kerékpáros táborokat, erdei iskolai programokat szervezett, valósított meg. Részt vesz az ELTE TÓK végzős hallgatói szakmai gyakorlatainak, vizsgatanításainak tevékenységében. Tagja a Kőbányai Testnevelő Tanárok munkaközösségének, szoros szakmai együttműködésben áll a kerület többi testnevelőjével. A Kerületi Diákolimpia versenyein tanítványai kimagasló eredményeket érnek el. Eredményes pályázataival tehetségeket (MATEHETSZ), program-és eszközfejlesztést (MTTOE), diákok táboroztatását támogatja.
Kiemelkedő a közösségteremtő munkája. Az iskolai diákélet fontos segítője, szervezője, a tanítás mellett tevékenyen részt vesz a szabadidős programok szervezésében, lebonyolításában is. Ünnepségek, rendezvények szervezésekor is számíthatunk szaktudására, melyet nem csupán tanítványaival, hanem az iskola minden érintett szereplőjével – kollégák, szülők – megosztja, az együttműködés kultúráját erősíti az óvodák és iskolák világában is. 23 éve szervezője a „Mikulás Kupának”, mely az intézmény és a kerületi óvodák közötti kapcsolat ápolására életrehívott, a mozgás örömét és összetartó erejét népszerűsítő kiemelt kerületi rendezvény. Az iskolai közösséget átfogó Pénz7 és fenntarthatósági projekthét kimagaslóan jó szervezőképességének és agilitásának köszönhetően példaértékű lett az iskolai közösségben. A pedagógus közösség fontos tagja, tapasztalatával, értékes észrevételeivel útmutatást ad a kollégái számára, nyílt órákat tart, maga is hospitál, hozzásegítve az aktív szervezeti tanulást, a módszerek, eszközhasználatok, értékelési minták adaptációját, beépíthetőségét, segítve. A továbbképzések tapasztalatait, a látott-hallott-tanult új ismereteket sikeresen beépítette a mindennapi munkájába, tapasztalatait pedig átadta munkatársainak. Személyiségével, határozottságot sugárzó egyéniségével, megbízhatóságával, a nyugodt, kiegyensúlyozott légkör megteremtését biztosította. Nevelőmunkájában mindig nagy hangsúlyt kapott az egészséges életmód, az egészségmegőrzés szokásainak kialakítása. A szülőkkel való jó kapcsolata segíti, hogy a gyermeket jobban megismerje, ki tudja választani azt a stratégiát, amelynek segítségével a szülőket rá tudja hangolni a gyermek érdekében az optimális együttműködésre. A szülők bevonja projektekbe, programokba, utazásokba, mellyel a tartalmasabb, jobban működő iskola fenntartását szolgálja.
Kiemelkedő munkát végző pedagógusok Pedagógus Napi elismerése:
Dr. Badeebné Kövesdi Ildikó biológia-kémia szakos általános iskolai – és kémia szakos gimnáziumi tanár, osztályfőnök, természettudományos munkaközösség-vezető. Közel harmincéves pedagógus pályája minden percét kihívásnak tartó, elkötelezett, emberségben, tudásban egész életen át ható példaadó tanáregyéniség. Kifogyhatatlan energia, belső tűz, motiváció, az életét átjáró flow meghatározó ismérve pedagógusi hivatásának. Szakmai tudásával, személyes példamutatásával kivívta a tiszteletet tanítványai és munkatársai körében is. A gyermekek számára a kor legújabb kihívásaira is hitelesen közvetít szemléletet, mutatja meg az ismeretek összefüggéseit, az ismerethálózat felépítését. A tehetség számára kihívást jelent, növeli kreativitását, egyénre szabott siker- és értékcentrikus programokat valósít meg. Életre hozta a természettudományos ismeretek komplex módon történő közvetítésére, a környezettudatos magatartás kialakítására, az egészséges életmódra és a fenntarthatóságra nevelés céljait megvalósító Curie-szakkört, amely elsősorban a kiemelkedő érdeklődésű és tehetségű tanulók számára nyújt lehetőséget a tudományos megismerés formáinak és algoritmusainak elsajátítására, a versenyfelkészülésre. Társszerzője az Eszterházy Károly Egyetem Oktatáskutató és Fejlesztő Intézetének gondozásában kiadott Kompetenciafejlesztő füzet Természettudomány 5-6. kiadványnak.
Zsinkay Barbara 1996 óta a Kőbányai Szervátiusz Jenő Általános Iskola tanítója, a nevelőtestület meghatározó, hivatásában mélyen elkötelezett, kimagaslóan következetes pedagógusa. Kimeríthetetlen erővel, meghátrálás nélkül végzi a nemzedékeken átívelő munkáját. Oktató-nevelő munkájának egészét a gyerekek és az iskola érdekeinek figyelembe vételével szervezi, követendő mintát mutat munkatársainak szakmai felkészültségével, önmagával és diákjaival szembeni igényességével. Napközis munkaközösség-vezetőként kiváló pedagógiai munkájával tette eredményessé foglalkozásait, fogta össze tanulóközösségét. Szakmai tekintélyével harmonikus kapcsolatot teremt a családokkal is. Különös gondot fordít a hátrányos helyzetük miatt lemaradó tanulók felzárkóztatására, a tehetséges diákokat is szeretettel segíti a magasabb cél felé, tanítványai eredményesen szerepelnek a tantárgyi versenyeken. Képessége a folyamatos megújulásra, tudásbővítésre, lehetőségkeresésre, állandó és tudatos munkára egyedi, tanfolyamok és továbbképzések sorát végezte el azzal a céllal, hogy minél magasabb színvonalon végezhesse faladatát. A Boldog Iskola program vezető tanára, a Kőbányai Pedagógiai Napokon kiállítóként vett részt megvalósított projektmunkájával.